A 12. bolygó…. 3 rész. A VÍZÖZÖN
Az új Ember …a vízözön
előtt…és után…
Az aranyat abban az időben is
bányászni kellett.
Ezt a munkát is a
Nefilimek végezték, egyik csoportjuk, azok, akik a közrendű istenek voltak.
A leírások szerint az
űrhajókon 300, a
Földön pedig 600 Anunnaki végezte a feladatot.
Ez volt a megkülönböztető
nevük.
/Megjegyzés: Krizantén
elmondja: amiket manapság olvasni lehet az Anunnakik dolgairól, és a földi
szereplésükről???….szóval: elmentek a Nefilimekkel együtt, és ma nincs egy
Anunnaki se a Földön…/
Az Atrahaszisz-eposz szerint, amikor az Anunnakik bányásztak:
Midőn az istenek, mint az
ember,
Munkát végeztek és
robotoltak,
Az istenek munkája nehéz volt
És fáradságos
És elkeseredésük hatalmas….
Az eposz részletesen és
képszerűen fogalmazza meg a lázadást, ami a 40 SÁR óta tartó robotolás miatt
tört ki. Az égből azonnal le kellett szállnia Enlilnek és a többi istennek is
oda kellett menni. Enlil a lázadók vezérét akarta kivégeztetni. Apja Anu
azonban azt javasolta, hogy hallgassák meg a Anunnakikat.
Enki mondta ki a
megoldást: teremtsenek egy ősembert, lulut.
Míg itt van a Bábaasszony
Teremtse meg az ősembert!
Az igát had húzza…
Az istenek szállítókosarát
cipelje az ember!
Ebben minden érdekelt
egyetértett, és megteremtették az embert…..aki azóta is cipekedik, bár nem
mindig aranyat…..
Az Ember
megteremtése….ahogyan a sumérok leírják…
A 12. fejezet az ember
megteremtését dolgozza fel.
A könyv visszautal a sumér
elbeszélés Bibliai megjelenítésére is. Azt is feszegeti, hogy a Bibliában a
Teremtés könyve az „Elohim” vagyis „Istenek” szót használja az Egy-Isten teremtő
munkájának leírásakor is.
És mondta Elohim:
Alkossunk embert, a mi
képünkre
És hasonlatosságunkra.
És Ádám és Éva bukásakor:
„Íme az ember olyan lett,
mint egy közülünk, tudván jót és rosszat”
Ezek a példák is azt
bizonyítják, hogy a sumér eredetű teremtés történetből a Biblia a több
istenséget egy Istenbe sűrítette a könyv szerint.
A könyv visszanyúl a
továbbiakban Darwin evolúciós tanához, amiből azt az összegzést fejti ki, hogy
az ember elődje az evolúció terméke, de a Homo sapiens, a modern ember egyik
pillanatról a másikra jelent meg minden elfogadható magyarázat nélkül. A szerző
a magyarázatot a Nefilimek embert teremtő lépésében találja meg.
Enki mondta ki a megoldás
kulcsát:
A lény, kinek nevét
kimondtad, létezik.
Kötözzétek rá az istenek
képmását…..
Vagyis a Homo erectust
alakították át az istenek képmására.
Ezek a részletek is
fennmaradtak különböző sumér és későbbi akkád, asszír elbeszélésekben. Ezt a
vad, szőrös, és kevés értelemmel rendelkező lényt kellett átalakítani.
A folyamat nem ment
egyszerre. A többször idézett Béroszosz leírja az ember fejű és vadállat testel
rendelkező lények sokaságát, amit a kísérletek eredményeztek. Ugyanígy az ember
testű és bika,- vagy oroszlán fejű lényeket is, amit sok ókori templom falán
megörökítettek. Ezek a lények azonban nem tudtak szaporodni.
Itt ismét utalni kell
Krizantén tanítására:
Aki figyel arra, hogy az
Ember nem a vízözön után,- és nem röviddel előtte lépett a Föld színpadára
először, annak érthető a kettősség – sőt a Bibliai leírással már a hármasság is.
Ugyanazt a tényt, vagy elvet három nézőpontból is feldolgozzák, és azokat
keverik….
Az első Emberpár, Ádám és
Éva a Teremtő munkája nyomán jött létre nagyon régen, több száz milliárd évvel
ezelőtt.
Ehhez képest a Nefilimek - a sumérok leírása alapján - még 1 millió
évet sem töltöttek a Földön – a leírt, és vissza vezetett királyok uralkodási
idejét összeadva.
Az általuk „teremtett”
Ádám és Éva nem az első emberpár.
Ha az lett volna: hogyan
tudta volna pl. becsábítani Enlil „főisten” saját csónakjába Szúd-ot, és vele
közösülni…
A történések és az egyes
mozgások rétegesen- egymás mellett is „mozogtak”.
A Béroszosz által leírt
hibridek - emberek-állatok – pedig jellemzően nem a jó teremtés
„selejtjei”….mert a Nefilimek által végzett jó teremtést is a Teremtő tette
lehetővé, és ott nem keletkezett selejt.
Hanem épp a bukott
nagyszellemek – akár a Nefilimek közül is kikerülhettek – a Teremtő által már
nem támogatott teremtési folyamat során hozták létre a hibrideket. Ezek valóban
nem kapták meg a Teremtőtől a szaporodás képességét…ilyen nem egyszer volt a
Föld és az Ember sorsában a több száz milliárd év alatt….
Visszatérve a könyvben leírt
folyamathoz:
Végül sikerült az „istenek
bőrét” az emberre akasztani, és így létrejött az új lény Ádám.
Enki Adapa –nak nevezi.
Az akkád adamatu szó „sötét
vörös talaj” jelentéssel bír.
De a héber ádámá is ebből
származik és „vér”-t jelent.
Vagyis az Ádám kifejezés
kettős gyökerű, együtt jelenti a földből vett lényt és a vérből alkotott lényt
is.
Krizantén:
Az első Embert is Ádámnak
hívták, és a most létrehozottat is…mivel az Ádám szó annyira jól kifejezi a
belső összetevők tartalmi elemeit….
Továbbá a Nefilimek
teremtő munkája is az első teremtés „lépésit” ismételte meg, nem kellett a teremtés „új módját”
kitalálniok….
A Bibliában a héber nefes szó
a „lélek” kifejezéssel azonosul általában a fordításokban, és az Ószövetség
szövege több helyen is tiltja az ember vérének kiontását, illetve az állatok
vérének fogyasztását, mivel „a vér maga a nefes”, vagyis a Biblia a vérrel
azonosítja a lelket.
Az eposz leírása szerint
egy isten vérét és húsát vették, és keverték el az agyagos vörös földel.
/nyilvánvalóan ezek is csak
jelképek/
Enki hitvese, Ninki hordozta
ki a teremtményt, és rákötözte az istenek képmását,:
és íme életre hívom az
„embert”.
Ezt a folyamatot sok pecsét
és henger őrizte meg.
Következetesen
„embermintának” vagy „öntőmintának” nevezték a lényt.
Vagyis nem a gyermeket szülte
meg, csak a megtermékenyített petesejtet hozta létre, és azt
sokszorosították.
Ez már kétnemű lett.
A sumér TI szóhoz tapadó
értelem is kettős: bordát és életet is jelent.
Ez ismétlődik a későbbi
Bibliában, és Éva valójában Ádám „élet-eszenciájából” jött létre.
A következő lépésben 14 bába
istennőt választottak ki, akik mind kaptak a mintából, és kihordták az első
sokszorosítást.
A szerző összefoglalása
szerint valójában az istenek génjeit adták át az emberszabású lény testébe, és
ettől lett olyan az ember, ami az istenek hasonmása. A mesterséges úton
megtermékenyített földi lény petesejtjét aztán a Nefilimekbe visszaültették, és
azok hordták ki. Az eposz leírása szerint 10 hónap múlva megszülték az új
élőlényt, az Embert, hét fiút és hét lányt.
Megkérdeztük Krizantént, hogy
ez hogyan történt…..
Elmondta, hogy 5 fiú és 5
lány született, ahogyan azt a korábbiakban a tényleges teremtés története alapján elmondta.
Vagyis 5 helyen jött létre
a civilizáció.
Ebben az időben a
Mezopotámiai,- a Nílusi,- az Indusi,- a Dél-Afrikai, térségben,- és a Földközi
tenger keleti végében. A Nefilimek a negroid, és a sumér ember-típus történetét
adták át a suméroknak, ezért csak azt ismerik.
Ettől még a teremtés úgy
volt, ahogyan elmondta.
Az emberek eleinte csak az
aranybányában dolgoztak, ők voltak az „élő kosarak”, akik cipelték az
arany-ércet a bányából….
A „kapa teremtése” című
elbeszélésben írják le, hogy Enlil gondoskodása eredményeként a sumérban
dolgozó Anunnakik is részesültek „ a fekete fejű népből”
Az Anunnakik mindannyian
hozzá sietnek,
Kezüket szájukhoz emelik:
Enlilnek imával hódolnak.
Fekete fejű népet kérnek,
S Enlil fekete fejű népének
átadják a kapát.
Ádám és Éva bukása…
A könyv 13. fejezete a Biblia
teremtéstörténetéből Ádám és Éva bukásával foglalkozik. Kimutatja, hogy a sumér
alapokból építkezik ez a történet is. A bibliai Egy-Isten a sumér istenek
többes számát használja:
És mondta az Örökkévaló:
Íme az Ádám olyan lett, mint
egyik közülünk,
Tudván a jót és a rosszat.
Most pedig, nehogy kinyújtsa
kezét
És vegyen az Élet Fájáról is,
Hogy egyék és örökké éljen!
Kiűzte tehát az Örökkévaló az
Ádámot
Éden kertjéből.
Ez így tisztán a mai
gondolkodás szerinti emberi félelemhez hasonló.
Az igazság nyilván nem itt
van, de hogyan van???
Ahogyan azt Krizantén
eredetileg is elmondta:
Éppen fordítva, de az
ember nézőpontja miatt már a lényeget megfordították.
Vagyis Isten az Embert
örök életre teremtette szándéka szerint, de Ádám és Éva nem az Élet fájáról
ettek gyümölcsöt, holott lehetett volna.
Hanem a Tudás fájáról
ettek,….
Így a jó és a rossz
megítélése miatt ketté választották a Szellemi Valóság egységét…és ezért
Kizuhantak a szellemi
létből, és már anyagivá válva nem
lehettek örök életűek…..
Ugye milyen nehéz elhinni???
Pedig nagyon kézenfekvő, ha el tudunk vonatkoztatni attól, hogy mi most emberi
testben nem szellemi lények vagyunk tisztán, ahogyan az első Ember volt a
kezdetekkor a Paradicsomban.
Ha a szellemi lény a saját
egységét ketté szeli, már anyagivá válik, és kizuhan a magasabb rezgéstartományból,
lét-térből….
Visszatérve a könyv
tartalmához:
A könyv bemutatja azokat a
pecséthengereket, amelyek az első időkből valók, és az isteneknek szolgáló
embert mezítelenül ábrázolják.
Így dolgoztak a mezőn, a
bányában, és így szolgálták fel az enni, innivalót is a ház körül. Nem látták
még, hogy ők mezítelenek. Egy háziasított állat volt csupán. Így élte nemi
életét is.
A Gilgames eposz beszéli
el Uruk városában történt esetet, amikor az ottaniak „civilizálni” akarják Enkidut
- „a füves puszták szülöttét” – vagyis egy vadon felnőtt embert.
Egy örömlány szolgálatát
veszik igénybe, azt felkérik, hogy mennyen az itatóhoz amikor Enkidu is ott
iszik az állatokkal együtt, és „oldja meg az övét”. Enkidu aki eddig az
állatokkal együtt élt, és járt most megismerte „a nő ölének gyönyörét”. Hat nap
és hét éjjel elteltével „Enkidu a kéjjel betelik” és eszébe jutnak korábbi
társai….
A csorda nyomába indul.
Lám messziről szimatot
fognak,
Elmenekülnek a gazellák,
Tekintetétől fél az állat,
A föld jószága elkerüli.
A könyv levezetése szerint a
Nefilimek által megalkotott Ember eleinte nem volt szaporodás képes, mivel
hibrid volt, „öszvér” volt csupán.
Ezt a képességet később kapta
meg. A szaporodás képessége nem járt együtt a keletkezéssel. Ezt a „tudást” a
Bibliában a „kígyó” közjátékával szerezték meg.
De ki lehetett a kígyó?
A szerző véleménye szerint
nem lehetett akárki, hiszen beszélt Évával, és tudott a tudás fájának
hatásáról. Azt is tudta, hogy az Ádám és
Éva hogyan szerezheti meg a tudást. Csak egy beavatott istenség lehetett a
kígyó is.
A sumér eredeti
történet alapján ez nem más, mint Enlil és Enki ellentéte, amely több ezer év
alatt, a zsidó Biblia idejére már az Isten és a Kígyó formulára változott át.
A testvérek közötti különbség
itt is kimutatható.
Enlil csak a saját érdekeit
nézte, és nem törődött az Ember sorsának milyenségével.
Enki pedig azon igyekezett,
hogy az általa létrehozott Ember teljes életet élhessen. Ezért ajándékozta meg
az Embert ezzel a tudással is.
A kutatók itt is a nyelvészet
segítségére szorultak.
A héberben a kígyó - náhás – szó az NHS gyökből származik,
amelynek jelentése „felfed, rájön”. Vagyis azt is jelentheti, hogy „aki rájön
valamire, aki felfed valamit”.
Ez a jelző és tulajdonság
pedig éppen jellemző Enkire, a sumér
Tudás Istenére.
Innen látni lehet azt is,
hogy az sok ezer éves idő porával fedett gyökerek ismerete nélkül az utókor
milyen félrevezetett állapotában van sokszor.
Enki a tudást átadja
Adapának…. a sumér eredetiben:
Okos vala. Bölcsesség
kútfeje.
Értelmét /Enki/ megérlelé.
Elöröklött minden hatalmat,
Épp csak örökkévalóságot nem
öröklött.
Az egész könyv olvasása és
tanulmányozása során a korabeli ember kép-alkotó,- és megjelenítő képessége a
legcsodálatosabb, és a legmegdöbbentőbb részemre.
Ezt, a fenti jelenetet is
megörökítették egy Máriban kiásott pecséthengeren, talán 4 ezer évvel ezelőtt.
Egy víz-hullámok tetején ülő
istenség mellett két fa-szerű istenség áll. Az egyiknek hímtagszerű levelei
vannak, a másiknak hüvelyszerű levelei, és a Tudás Fájáról szakított
gyümölcsöket termő ágakat mutatnak. A víz istene – mint már fentebb többször
hivatkoztunk rá – Enki volt, a vele szembe álló – láthatóan mérgesen néző
istenség – pedig Enlil lehet.
A kiűzetés pedig az
Édenből – Enlil hatalmával – azért történt, hogy az Ember nehogy a
halhatatlanságot is megszerezze.
Az Édenből való
kiűzetés azonban nem volt teljesen átgondolt.
A kiűzött ember nem tudta tovább szolgálni az
isteneket.
Idővel az embert mégis
csak vissza kellett engedni az Édenbe, hogy szolgálni tudjon.
Az egész könyv kapcsán
figyelni kell arra, hogy az Emberiség mai tudás-gyökerei folyamatosan
váltogatják a vízözön utáni teremtést, és az eredeti teremtést, és keverik
azokat.
Ahogyan Krizantén tanítja:
Az első bukás során
anyagba sűrűsödött szellemek visszatérésének megsegítésére teremtette Isten az
Emberszellemeket, és rajtuk keresztül az Embert.
Vagyis alapvetően a
szolgálatra.
És nem a Nefilímek
teremtették az Embert a saját szolgálatukra, és arra, hogy cipelje a
kosarat….ez csak az ő rövid távú szándékuk volt a vízözön előtt az arany
bányászás miatt, a vízözön után az újra-telepítésben, a városok felépítése
miatt….
Az sem helytálló, hogy az
Ember nem volt szaporodás képes eleinte:
a Teremtő ezt a tudást is
átadta a saját tulajdonságainak majdnem mindegyikével az Ember részére.
Csak a végtelen teremtő
erőt, a végtelen hatalmat nem adta át.
Ezért áhítozik erre minden
világhódító hadvezér….
A könyv a Biblia szövegének
elemzésével vezeti le a kezdeti idők lépéseit, és az ember szaporodásának
folyamatát.
Itt is segít a nyelvi
gyökerek ismerete.
A bibliai Matusélach –
Matuzsálem – nevének ősi héber jelentését sok tudós „a rakéták emberének”
fordítja.
Nyilván nem véletlenül.
A szolgálat közben az
ember eltanulta az istenek tudományát.
Mindent megtanult, amit
lehetett.
Ahogyan arra korábban
hivatkoztunk több ember is járt fönn rakétával az istenek hajlékában, vagyis az
űrhajókon.
Ennek a tudásnak az átadása
is felháborította Enlilt.
A legfontosabb azonban az
volt, amikor az istenek az ember lányaival párosodtak, és azok szültek nekik
utódokat.
És mondá az Örökkévaló:
Ne maradjon az én lelkem
az emberben örökké,
Eltévelyedett, ezért
legyen csak hús.
A könyv és a Szerző szerint
az ember párosodása a Nefilimek által beültetett genetikai kód, vagyis a
„lélek” romlásához vezetett.
Ezt akarta megakadályozni
Enlil, és ezért akarta az embert visszavinni az ősember állapotba.
Ezzel szemben Krizantén azt
mondja:
Egyre több Ember a Földön
– egyre több szeretetet tud átadni az anyagba sűrűsödötteknek, és segíti a
felemelkedésüket.
Nem az emberek szaporodása
vezetett a romláshoz, hanem a Szeretet, Elfogadás, Igazságosság elveinek
gyakorlása helyett azokkal ellentétes hatalmaskodás, kizsákmányolás,
háborúskodás, stb…tulajdonságok gyakorlása…
Tudjuk, hogy a vízözön az
Atlantiszi bukott kultúrát semmisítette meg:
amely alapvetően a
rabszolgatartás, és a fekete mágia miatt bukott meg…
Itt a szerző ide-oda
kapcsolja a témát, hol a Bibliához, hol a sumér teremtéstörténethez.
Atlantisz bukását meg sem
említi…
Így a bibliai Noét úgy
értelmezi a könyvben, hogy az a genetikailag még el nem romlott emberhez
tartozott, és ezért akarta őt megmenteni az Örökkévaló.
Erről szó sincs, mondja Krizantén: nem genetikailag, hanem
lelkileg voltak romlottak.
Azt itt is meg kell
erősíteni, hogy a sumér szövegekben az Örökkévaló megnevezés Enlil illette, az
égben lakozó istenséget, és nem a mai fogalmak szerinti Mindenhatót.
A Bibliában ilyen okból
történt a Vízözön – az Örökkévaló haragjából -
az ember és a Föld megtisztítása, letörlése céljából.
Csak Noét választotta ki,
csak ő maradt meg, mivel őbenne az eredeti romlatlan genetika élt még, és az
állatok és növények magjai lettek begyűjtve és megmenekítve.
Krizantén: nem csak Noé
maradt életben, mások is…. a Föld távoli részeiben, a magas hegyek
barlangjaiban…így könnyebb volt az újbóli benépesítés.
A Nefilimek csak a néger
és a sumér népesség „teremtésében” vettek részt…
A sumérok csak ezt
ismerték, és csak ezt tudták leírni….
A Vízözön, ahogyan a
sumérok leírták…
A sumér Gilgames eposz
elbeszélése szerint a Vízözön egy kicsit másként történt.
A hős Gilgames az élet vizét
keresve egy távoli földre jutott, ahol a bölcs Utnapistim tanácsát kérte élet
és halál kérdésében.
Ekkor mondta el Utnapistim
a Vízözön igaz történetét.
A könyv 14. fejezete a
Vízözönnel foglalkozik.
A könyv leírja, hogy Sir
Leonard Woolley Ur városának ásatásakor - a királysírok feltárását követően -
egy általános kutatóárkot kezdett ásatni, amelyben a feltárt a kultúr-réteg
alatt 14 láb
vastag folyami hordalékanyag volt lerakódva.
A hordalék alatt azonban
újabb civilizációs réteg következett.
A kutatóknak megdöbbentek, és
semmilyen ötletük sem volt arról, hogy ez a helyzet milyen okokból állhatott
elő.
És ekkor Sír Leonard
felesége odasétált, belenézett az árokba, és megjegyezte mellékesen: „De hiszen
ez a Vízözön.”
A sumér történetben
leírják:
A föld nagyobb lett, a nép megsokasodott,
Mint bikák hevernek a mezőn,
Párzásuk zavarta az istent,
Enlil, úr, hallotta lármájuk
S így szólt a nagy
istenekhez:
Az emberiség lármája terhessé
vált számomra,
Párzásuk elűzi álmom.
Enlil betegségeket, dögvészt
küldött az emberekre.
Enki közbenjárására azonban
ennek hatását megszűnt.
Enlil aszályt küldött ezután
a földre, amely hosszú időkön át fennmaradt.
Az emberiség éhezett,
pusztult, általános lett a kannibalizmus.
Fiatal lányka lett az étkük,
A gyerek lett az étkük
Egyik ház felfalta a másikat.
Mivel a döntés az istenek
tanácsában született, így Enki sem segíthetett, pedig a nyomorúság ekkor már a
végső pusztulás képét mutatta.
Az Atrahaszisz eposz
szerint ekkor Enki az alábbi tanácsot adta:
„Kiáltozzatok, zajongjatok
országszerte. Küldjetek hírnököket a népnek.
Ne tiszteljétek
isteneiteket, ne imádkozzatok istennőitekhez.”
A zavargások alatt pedig az
Alanti Világból élelmet hozatott, halat adott az éhezőknek.
Enlil dühöngött, és az
istenek tanácsában azzal vádolta Enkit, hogy eltörte a „tenger reteszét”. Enki
az ellenkezőjét bizonygatta, és vádolta Enlilt a makacssága miatt.
Az istenek tanácsa azonban
Enlil mellett állt, és Enkinek esküvel kellett megfogadni, hogy betartja az
újabb terv titkosságát.
Az ember elpusztítása
ugyanis a közelgő katasztrófa titokban tartásával is megtörténhetett.
Az pedig a Vízözön
eljövetele volt.
Így nem kellett újabb
furfangos csapást kitalálni az ember elpusztítására, elég volt az, ha titokban
tartják a vész közeledését.
Enki azonban az esküt
másként értelmezte. A titkot nem mondhatta el az embereknek, de elmondhatta egy
nádfalnak.
Ó nádfal – kezdte a
mondanivalóját….
Tanácsod adok neked, fogadd
meg:
Víz árja zúdul a városokra, a
szentélyekre,
S az emberiség magját
elpusztítja.
Ez lezárt ítélet,
Az istenek gyűlésének szava,
Ez parancsolat Anu, Enlil és
Ninhurszag szájából.
A nádfal mögött azonban
Atrahaszisz állt /az akkád Noé/, akit Enki előre tájékoztatott, hogy hova
álljon.
A nádfalnak elmondta, hogy
az utasításai szerint kellett egy hajót készíteni. Ezt követően a két eposz
elbeszéléséből lehet a tényleges történéseket kibogozni.
A Gilgames eposzban utalás
történik arra, hogy a hajó elkészítése és a célnak megfelelő minősége nem
véletlenül történt, mivel abban Utnapistimnek /a sumér Noénak/ segédkezett Enki
egyik hajóskapitánya is Puzu-Amurrit „a titkok tudója, aki nyugatról jött”.
Ő vezette a merülő hajót –
tengeralatt járót - a biztos menedékhez,
az Ararát csúcsához.
Maga a Biblia is a hajó
kapcsán a teba szót használja, amelynek jelentése „merülő”, így több forrásból
is visszaköszön Enki terve, amely egy fedett, tengeralatt járó építéséről
szólt.
A Gilgames eposz
elbeszéli, hogy az istenek a Vízözön napján az űrhajókkal hogyan menekültek a
földről.
/Hiába tudtak annak időpontjáról,
a titoktartás miatt az utolsó percekben hagyták el a földet, és így
gyakorlatilag kapkodva menekültek./
Az űrhajókról látták a Föld,-
a városok,- a templomok,- az emberek pusztulását, amit korább saját kezükkel
hoztak létre. A megszokott kényelem, a kiszolgálás és a sör helyett a zsúfolt
és kényelmetlen űrhajóban jöttek rá, hogy a döntés hibás volt. Szomjaztak és
éheztek. Siratták a földet és az embereket.
A könyv a Vízözön előjeleit
az utolsó jégkorszak okozta következmények közé sorolja. A szárasság, a vizek
elapadása pedig a jegesedés következménye.
Az utolsó jégkorszak i.e.
mintegy 73000 ével kezdődött, és 62000 évig tartott. A végét a 13000 évvel
ezelőtti felmelegedés kezdete zárta le.
A sumér király-istenség
listák és a Bibliában szereplő pátriárkák sora, illetve életük és uralkodásuk
összecseng és beilleszkedik ebbe az időkeretbe. Maguk a bibliai pátriárkák
nevükben is hordozzák a megpróbáltatások és végül a megnyugvás történetét.
Noé neve ezt jelenti:
megnyugvás.
A fizikai okokat a mainei
egyetem kutatója Dr. Hollin a jégsapkák megvastagodásában, és időnkénti
elszabadulásában összegezi.
Ezt segítette elő a 12.
bolygó közeledése, amely a felfokozott tömegvonzás miatt a tengerek ár-apály
mozgását jelentősen befolyásolta.
Az elmélet szerint a
megvastagodott jégsapka alján – a kőzet fölött a nagy nyomás miatt a jég
olvadt-kásás állapotba került, és így könnyen elmozdulhatott.
A 12. bolygó tömegvonzása
belerántotta a sarki jégsapkát a tengerbe, és cunami alakult ki.
Ez okozta a vízözönt. A
földi és az égi események összhatása.
A Nefilimek előre látták,
de nem akartak szólni a teremtményeiknek, mivel Enlil megharagudott az
emberekre.
Kedves Olvasó!
Mintha innen eredne az a
téves emberi gondolat, hogy a Teremtő Isten megharagudott az Emberre. De Enlil
nem a Teremtő, csak a sumérok leírásában, és csak az ő életükben volt az.
Az Emberiség életét
azonban a Mindenható irányítja – a szabad akarat meghagyásával együtt – és soha
sem büntet, és nem haragszik…
A vízözön lefolyását
ismerjük.
Amikor az Ararát hegyén a
bárka kikötött, Atrahaszisz tüzet gyújtott, ökröt sütött örömében. A sült szaga
felszállt az égbe, és ebből a Nefilimek megtudták, hogy az ember nem pusztult
el.
Mindenki örvendezett, csak
Enlil gerjedt haragra.
A többiek azonban
leszerelték indulatát, és elmondták véleményüket: hiba volt az ember
elpusztítását tervbe venni.
Az ember hiányában nincs
aki dolgozzon, és újjá építse a városokat.
Inkább segíteni kell, hogy
fejlődjön, és tanítani, hogy helyesen viselkedjen.
Amikor leszálltak a víz
visszahúzódása után látták, hogy a vízözön mindent elpusztított. Mindent iszap
és sár fedett. A síkságokat még nem lehetett használni. Így a hegyoldalban
kezdték meg – most már az új terv szerint - a növénytermesztés tudományát
átadni az embernek.
A Biblia ezt helyesen örökíti meg. Noé és
leszármazottai kezdték el a növényeket, és az állatokat termeszteni, illetve
háziasítani, tenyészteni.
A történészek is erre az
eredményre jutottak, hogy először az ókori Keleten jelent meg a
növénytermesztés, mégpedig a hegyvidéken. Láthatjuk, hogy nem véletlenül. A
könyv most is egybegyűjti a történelmi ismereteket.
A tudományos álláspont
szerint a vad tönköly búza és a vad árpa nemesítése folytán jött lére a
termeszthető gabona.
Arra azonban nincs
magyarázat, hogy a legkorábbi gabona magvak – amelyeket pl. a kurdisztáni
Sanidár barlangban találtak – ebben a legkorábbi időben is egységesek és
specializáltak voltak.
Holott ilyen genetikai
szelekciót a tapasztalat szerint csak több ezer generáció nemesítése és
szelektálása útján lehet létrehozni.
Maga a tönkölybúza még
nagyobb talány, mivel genetikai kódja szerint különböző búzafajták keveréke.
Ugyanígy csodálatos az
egyes állatfajták megváltoztatása is, amit a háziasítás címszó alatt vitt végbe
az ember.
A válasz az agyagtáblákon van
leírva évezredek óta, csak meg kellett tanulni, hogy hogyan lehet elolvasni.
A sumérok tudták, hogy a
gabona Anu ajándéka, amelyeket égi hajlékából küldött a Földre. A búza és az
árpa, a kender a 12. bolygóról érkezett. A földművelésre és az állattartásra
pedig Enlil és Enki tanították az embert.
A könyv összegyűjti évszámok
szerint is, hogy a fejlődésben való egyes előrelépések - a Nefilimek 3600 évenként történő újabb és
újabb látogatása során történtek meg. Ekkor már a Nefilimek nem laktak a
földön, csak ide látogattak, és a tudás átadása után elmentek. Előre
eltervezték, hogy milyen újabb lépés következik.
A sumér agyagtáblák
megőrizték az istenek gyűlésének „jegyzőkönyvét” és tanúsítják a folyamatot.
Így került sor arra is,
hogy az égből alászállt a királyság intézménye.
Az egyik elbeszélés
szerint mielőtt alászálltak volna Anu zsámolya mellett hevertek az égben a
korona, vagy a gyöngyös süveg, a drágakövekkel kirakott jogar.
Mivel nem vettek részt
folyamatosan a földi életben, így kellett egy király, aki a munkákat
irányította.
Legfontosabb feladata a
városok és a szentélyek újjáépítése volt.
A folyamatról és földi
jeleiről már eddig is szó esett.
Azt megörökítették az összes
korai nép nyelvén az agyagtáblák.
Az első királyság Kis
városában jött létre. Innen indult a népesség kiáradása.
A Biblia szerint Noé három
fiának leszármazottai adták a további generációt.
Sém népei népesítették be Mezopotámiát és az Ókori Keletet, itt
található Sumér, a vízözön utáni emberi civilizáció bölcsője.
Hám leszármazottai Afrikát és Arábiát kapták.
Jáfet utódai az indóeurópaiak, akik Kis-Ázsiát, Iránt, Indiát és
Európát vették birtokba.
A Nefilimek osztották be ezt
a három régiót, és mindegyiket egy-egy istenség felügyelt.
A sumér civilizációt
mintegy fél évezreddel követte a Nílusi, az Egyiptomi fáraók semmiből előkerült
birodalmának létrejötte.
A legkorábbi egyiptomi
emlékek a saját országukat „megemelt föld” néven hívják. A legenda szerint a
hajdankorban egy nagyon ősi isten a víz alatt lévő földet hatalmas munkával
kiemelte a víz és az iszap alól. Tudjuk, hogy ezt a civilizációt sem előzte meg
a tudomány szerint semmilyen „fejlődés”.
Néhány évszázaddal később az
Indus völgyét is benépesítették – amit ma már ásatásokkal is bizonyítanak –
hogy ott egy indóeurópai civilizáció nyomait találták meg.
A kutatás pár évtizede
indult, és még csak kevés eredménnyel járt.
De megtalálták a Marduk
jelét, a keresztet, és tudják, hogy itt is a tisztelték a 12-es számot.
Ezt követően a könyv
levezeti, hogy a három ősi civilizáció nyelve – de az újabb kutatások szerint a
kínai nyelv is – mind a sumér gyökerekből ered.
Az emberek szaporodása, a
városok újjáépítése, a zikkurratok –piramisok építése önbizalommal töltötték el
az embert.
És elhatározták az emberek,
hogy SÉM-et készítenek, vagyis rakéta kilövő állomást kezdtek el építeni.
A korábbi tapasztalat alapján
ezt a „szemtelenséget” a Nefilimek már nem megtorolni,- hanem hasznosan akarták
átalakítani.
Az agyagtáblák megőrizték
Enlil javaslatát, ……. a nyelvüket kell
megváltoztatni, összezavarni.
Így kap értelmet a Biblia
Bábel tornya…..
Az utolsó oldalon a könyv
tömören levezeti a vallások különbözőségének gyökerét is.
A Nefilimek által
körzetenként kijelölt istenségek egyre gyakrabban kérték számon híveiktől, hogy csak az általuk hirdetett törvényeket, igét
tartsák be.
Az ember rohamos
fejlődésével szemben a Nefilimek – a szerző elképzelése szerint viszont –
hanyatlásnak indultak.
Féltékenyen figyelték a
másik hatalmát, és „isteni parancsra” indították a földi királyok más népek,-
városok elleni háborúikat. Ezt is megőrizték az agyagtáblák.
A sumér gyökereken alapuló
Ószövetségben újra és újra felbukkan az intés:
Ne legyenek más isteneid,
ne borulj le előttük és ne szolgáld őket…..vagyis mindenki csak a felette
uralkodó istenség templomába járjon, és úgy imádkozzon, ahogyan azt
előírták…..csak a „megfelelő” istenség szimbólumai és hasonmásai előtt…
A könyv szerint a
Nefilimek egy negyedik tartományt is kialakítottak – a rakéták helyét - ez lett
felszentelt,- tiltott, tiszta föld, ahova csak különleges engedéllyel lehetett
belépni.
Ebből alakult ki az emberi
vágy, amely az erényes földi élet eredményeként elnyert jutalom gyanánt
fogalmazza meg az istenek lakhelyére, a mennyekbe való bejutás lehetőségét.
Gilgames vándorútja ezt
örökítette meg a sumér legendában.
Láthatjuk, hogy a könyv
szerzője itt már eltér a tényleges okok és a történések közötti összefüggések
helyes megközelítésétől.
Ahogyan azt Krizantén
tanította, a Nefilimek nem az EMBERT teremtették, hanem részvettek a teremtés
munkájában. Az volt a dolguk, hogy segítsék az ember fejlődését.
A teremtés évmilliárdokig
tartó hosszú folyamat, amiben a Nefilimek ebben a könyvben leírt munkája csak
egy töredék.
Így abból nem lehet
végleges következtetéseket levonni az egész folyamatra, illetve ne lehet a
kettőt azonosnak tekinteni.
További probléma gyökerét
adja az, hogy a sumérok – az emberek - már elfelejtették, hogy az információt
honnan szerezték, nem tudták az eredetét sem.
A teremtésről szóló valós
ismereteket Krizantén lediktálta, és az üzenetek tartalmazzák azt. A korábbi
előadásokban, és a következő előadásokban
is ez volt,- illetve lesz
feldolgozva.
A könyvben szereplő
összefüggések azonban sok kérdésben jól világítják meg a történéseket, illetve
helyesen foglalják egybe a fizikai síkon látható – az agyagtáblákon megőrzött –
és a szellemi,- eredeti ok-okozati összefüggéseket is.
Arra azonban nincs lehetőség
egy ilyen előadásban, hogy minden egyes részletkérdésben összehasonlítást
tegyünk. Csak a fő vonásokat lehetett nyomon követni, és az ezekkel kapcsolatos
kérdéseket megválaszolni.
Nem tartozik szorosan a sumérok
teremtés történetéhez, de épp ezen keresztül nyílott meg a felismerés
lehetősége, ezért itt célszerű és fontos ennek megjelenítése is.
Ez a kérdés a több isten
hit kérdése.
Azt látni lehet, hogy a
vízözön utáni népek - az életükben
közvetlenül részt vevő Nefilimekkel való kapcsolatra tekintettel- a „több isten hit” útját járták
természetesen.
Ez nem az ember „elferdülése”, nem a bukás eredménye volt ……., - legalább is
a kezdetekben.
Ezért nem is lehet földi
gondolkodással „számon kérni” az akkori embertől, hogy miért a látható és
tapasztalható istenekhez imádkozott.
Ettől el kell választani
azt a kérdést, hogy a „hibás magatartás”
- vagyis a Teremtő Istentől való
távol maradás – nem maradhatott következmények nélkül.
Amint láttuk ez a folyamat
évezredeket vett igénybe.
A Vízözön után létrejött
népek sokasága előzte meg a zsidókat.
Vagyis a Teremtő Isten adott
elég időt és lehetőséget arra, hogy az Ember Őhozzá forduljon. De ez nem
történ.
Csak a zsidók voltak
hajlandók elindulni a Teremtő Isten felé, vagyis elfogadni az „egy isten - hitet”.
Ehhez el kellett
fordulniuk az akkori népek teljes – ezzel kapcsolatos – tudásától és
gyakorlatától. És ezt követően is sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a két
nézet közötti különbség a fizikai síkon is látványosan megütközzön.
Vagyis a Teremtő még a
zsidók elindulása után is adott időt arra, hogy más népek - és azon belül is az
egyes emberek - felismerhessék a
változtatás lehetőségét és szükségességét.
A zsidók Egyiptomból való
kivonulása volt az a fizikai síkon látható eseménysorozat, ahol aztán a két „
irányzat” megütközött, és a Teremtő
megmutatta, hogy milyen következményekkel jár az egyik út, és milyennel a
másik.
A hét csapás, a Vörös
tenger ketté választása, stb. mind bemutatta, hogy csak a Teremtőhöz való
kapcsolódás,- és tartozás biztosítja a fizikai síkon is a sikeres életet, a
helyes utat.
Ezt követően is sok ezer
év során alakult ki a Földön a Teremtőhöz való tartozás dominanciája, ami
nélkül természetesen a most következő felemelkedésre sor sem kerülhetne.
Végezetül annyit szeretnék
elmondani, hogy engem személy szerint elbűvölt és mélységes tisztelettel
töltött el a sumérok által leírt történetek folyamata, amit a szerző és a könyv
csodálatosan összeszerkesztett és elénk tárt.
Az pedig, hogy a sumérok
idején egy ilyen szellemi lényekből álló egész bolygó és „emberek sokasága”
járt a földön azt mutatja, hogy a Teremtő Isten hatalma, és munkája olyan
sokrétű, hogy mi még csak elképzelni se tudjuk földi gondolkodásunkkal.
Ezért is kell igyekezni
minden „felébredt embernek” azzal, hogy minél jobban ráhangolódjon Isten
rezgésszámára, és minél feljebb emelkedjen a tudás megszerzésének lehetőségét
biztosító „létrán”, vagyis a saját tudatszálán.
Így lehetünk aktív részesei
annak, ha a dimenzió váltáskor a Nefilimek ismét megjelennek a Földön.
Már most igyekezni kell,
hogy ekkor„értelmesen” tudjunk beszélgeti velük, és ne „szőrös lulu”-ként
lássanak viszont bennünket.
Ebben az esetben azt is
láthatják, hogy nem volt hiábavaló a munkájuk, és az ember érdemessé vált az
együttműködés új formájára is.
Köszönöm a hallgatóság és az
olvasó türelmét és figyelmét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése